Baneinfo 19. mars 2020

Av: Admin  |  Publisert: 20. mars 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lit informasjon om stenging og åpning av banen i forbindelse med koronaviruset.

Heisan alle medlemmer

Innledningsvis så vil Huseby & Hankø Golfklubb og Huseby & Hankø golfbane i disse tider uttrykke vår omtanke til alle medlemmer og deres nære familie. Vi krysser alle fingrene for at man kommer seg gjennom denne meget spesielle perioden på en fin måte. I en slik tid blir golfen relativt sett uviktig for oss alle.

KONTAKT OSS DERSOM DU TRENGER HJELP TIL NOE

Vi vet medlemsmassen består av en stor andel av godt voksne mennesker, og vi regner med at en del av våre medlemmer kanskje sitter hjemme alene og bekymrer seg veldig i denne tiden. Vi oppfordrer derfor alle våre medlemmer til å ta en telefonsamtaler eller tre om dagen til de man kanskje tror kan trenge noen å snakke med. Dersom noen trenger hjelp til noe, så er det også bare å ringe klubbhuset på telefonnummer 90 95 99 00. Vi er flere personer i både klubben og banen som gjerne bidrar med en håndsrekning eller to. Vi ønsker imidlertid at dere ringer, og ikke kommer på klubbhuset av fare for
smittespredning.

ÅPNING AV BANEN SKJER NÅR DET ER FORSVARLIG

Vår opprinnelige planlagte åpningsdato for sesongen ble bestemt for ca. tre uker siden til å være fredag 20 mars. Vi har derav gjort innkjøp av varer til klubbhuset og klargjort maskiner/utstyr for dette. Da NGF, NIF og Statsministeren anmodet alle klubber om å stenge sine anlegg i forrige uke så var det etter vår oppfatning en selvfølge at vi skulle ta vår del av dette samfunnsansvaret. Det var derfor ekstra positivt at det ble en enighet mellom alle golfklubber/baner i Fredrikstad om å stå sammen om å stenge alle anleggene totalt frem tom torsdag 26 mars.
Det er naturlig at vi alle golfspillere, klubber og baner ønsker å holde våre golfbaner åpne for spill, da dette vil gi sårt tiltrengte inntekter i en relativt slunken kasse. Vi har dog falt ned på at vi ikke ønsker å presse frem en hel eller delvis åpning av banen på det nåværende tidspunkt. Det er gitt sentrale føringer på nær sagt alle hold at å «folkedugnaden» fortsatt skal gjelde, og det er foreløpig ikke gitt noen lempninger på disse reglene av noen av de nevnte idrettslige og statlige aktører.
Vi forventer dog at det i dagene som kommer vil bli gitt ett nyansert bilde av hvordan man tenker seg at alle samfunnsfunksjoner skal begynne å komme tilbake til normalen igjen. Det er allerede fra NGF gitt signaler på at det kommer sentrale føringer og retningslinjer for hvordan en evt. baneåpning skal utføres.
I mellomtiden så oppfordrer vi alle til å følge med på FB og vår nettside hhg.no hvor vi fortløpende vil legge ut informasjon som vi føler er relevant.
PS! Vi tillater oss avslutningsvis å komme med en liten gladnyhet. Dagens befaring av banen har vist at det ikke er noen skader på noen av spillefeltene på hele banen. Veksten er allerede godt i gang, og vi må nok allerede til uken begynne å klippe banen.
Vi sees om ikke så lenge - ta godt vare på dere selv og hverandre
En stor klem fra
Huseby & Hankø Golfklubb /Finn Egil