Matchplay

Av: Admin  |  Publisert: 8. mai 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Søndag førstkommende forsøker vi oss med en av våre nyheter for 2020, nemlig Matchplay. Fremdeles med samme smitte-tiltak som ved andre turneringer så shotgun er ikke mulig. Vi starter fortløpende fra kl. 10.00

Hei alle golfglade :-)

I Matchplay spiller 2 spillere mot hverandre og spiller om å vinne hvert enkelt hull på netto slag. 100% HCP og motstanderne blir trukket automatisk i Golfbox. En Match kan altså i teorien være over etter 10 hull men oftest er det spenning til siste slutt. Matchen er ikke HCP regulerende da man kan gi bort korte putter etc.

Vi har satt max grense på 32 påmeldte denne gang for å sjekke interessen. Kankje starter vi med opp til 64 neste år om dere synes dette er gøy. Etter at de 32 har spilt på søndag står vi igjen med 16 som så skal møtes neste runde. De neste rundene kan spillerne selv avtale når de vil gjennomføre matchen bare den er spilt innen 14 dager. Sånn fortsetter vi til vi har en finale mellom 2 spillere og en bronsefinale mellom de to tapende semifinalistene. Satser på at disse 4 skal spille sammen i løpet av juni.

Samme uformelle ramme som vi har tradisjon for i HHG og turneringsgebyr på kr. 50.-

Match er en morsom turneringsform og fint avbrekk fra ordinære turneringer hvor man teller slag og poeng. I Matchplay har man kun èn motstander å forholde seg til. Påmelding i golfbox innen lørdag 9. mai kl. 18:00. Startlister sendes ut senest kl. 20.00 men tidligste starttid er kl. 10.00 og seneste blir kl. 11.10

Håper dere vil prøve dere og at vi sees på søndag :-)

mvh